joi, 11 iulie 2013

Ion Buzu - Numele meu cu Caps Lock

O poezie pentru angajați. Bravo Buzu!


„Dana, dă-mi o cerere de demisie.
Nu-ți cer prea mult, doar o foaie
în care să fie precizată demisia mea
și numele meu printat.
Nu vreau să o semnez, nu încă.
Doar să mi-o agăț pe perete, ca pe o diplomă de la facultate bine meritată
și s-o contemplu,
de fiecare dată când îmi beau berea singur,
sau când lacrimile aleargă ca niște cai de curse antrenați,
sau când mă gândesc la Hemingway, Berryman, Plath, Cobain
și toți ăilalți care și-au spart scafandrul cu mâna lor.
Vreau să stau ore la rând holbându-mă la ea
ca Pink Floyd la televizor.
Dana, dă-mi o cerere de demisie,
Să-mi văd numele meu tastat cu Caps Lock – e mai sigur așa,
Numele meu să nu fie confundat sau trecut cu vederea,
s-o văd cum iese din imprimantă,
să fie reală.
Să o port cu mine ca un cuțit sau un spray paralizant cu care să mă apăr de
gopnici.
Să-i fac o gaură, să-i pun o ață și să mi-o agăț de gât
pe post de totem sau crucifix.
Să o țin în mână ca pe o iubită și să o plimb prin parc.
Dana, dă-mi o cerere de demisie,
să pot scăpa rapid,
când diminețile vor veni ca niște pumni de gopnici, în față, în stomac, în
tâmple,
să știu că demisia îmi e pregătită, agățată pe zid
iar tu, plângând și cu mâna tremurândă, îmi întinzi pixul.”


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu