„Nici la
Steagul Roșu, nici la Tractorul, unde am fost invitat mai des, nu am observat
vreo tendință de inventivitate antistatală, de minimalizare a realizărilor
materiale în Epoca Ceaușescu, fapt ridiculizat, ba chiar interzis
în Cenaclul celor nouă de la Casa Municipală de Cultură,
condus de fosta profesoară de franceză ANGELA NACHE, unde AM, după o lectură
patriotică a unui tânăr, s-a urcat pe scenă și a ținut să sublinieze: „Cenaclul
celor nouă nu e o tribună patriotardă. Aici nu se va pronunța nici
cuvântul Patrie, nici nume proprii, fie chiar cel de Eminescu,
Ceaușescu și alți escu. Noi facem artă, nu politică. Vrem să-i redăm poeziei
libertatea care i-a fost furată!” Această perorație nu a avut loc între cei
nouă, ci în public, și nu oriunde, ci pe scena Casei de cultură! Urmărind
producțiile acestor reformatori, vom observa că sunt total absenți
din presa noastră propagandistică, necesară, dacă nu chiar mai necesară ca cea
așa-zis artistică.
Ceea ce este mai incredibil, este
propaganda care se face în jurul acestui MUȘINĂ, în ASTRA, în special,
consemnându-se că poemele sale antipoetice au fost premiate de nu știu ce juriu
de declasați ca și el.
Se pare că tocmai această
atitudine ostilă literaturii realiste, pe care o solicită președintele țării
este încurajată de mafia care sapă la temelia limbii române. Astfel, nici
Mușina, nici Angela Nache, incapabilă să susțină trei ani la rând examenul de
definitivat ca profesoară, a fost exclusă din învățământ, dar continuă să ne
învețe cum să scriem românește, promovată și susținută de Daniel Drăgan...”.*
*Notă a Serviciului Special „S”
nr. 110/MA/6.06.1985 - informator „BRAȘOVEANU S”.
(din O istorie a Cenaclului de Luni)
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu