sâmbătă, 12 martie 2016

9 martie

totul e perfect pentru micul dejun și totuși
îmi arunci o privire lungă
peste tacâmuri și farfurii
de parc-am apărut în chiloți într-o sală de judecată
în fața instanței

ştiu de mult pe de rost ritualul
tăiat curățat prăjit spălat
verific şi nici acum nu mi-a scăpat nimic
așadar mă prefac că nu-ţi văd privirea
și laud micul dejun de parcă
tocmai a ieșit pe ușă jamie oliver
umilit pentru totdeauna
de omleta mea cu mărar

dar nici jamie nici eu n-am anticipat întrebarea
știi că ieri a fost ziua mea?
pusă anume să-mi strice
toate sistemele de control
pe care le credeam invincibile:

de ziua ta de naștere am fixat nunta
și în aceeași dată
parcă inventată anume pentru mine 
ca să n-o uit
e și ziua americii
pentru onomastică
am trei remindere c-o săptămână în avans
plus doi colegi care au grijă să m-anunțe
de toți sfinții din calendar

chiar și pentru al doilea prenume al tău
loredana
am imaginat nu un sfânt
ci un băiat, așa, sărac și cinstit, fiu al poporului
ca iliescu
pe care-l pomenim prin toamnă
ca să fie sărbătoare pe toată linia

deci luat prin surprindere de întrebarea ta
derutat și 
greșind anotimpul
te-ntreb dacă ieri a fost sfântul loredan
și-n următoarea clipă sunt salvat de telefon
sună maică-mea să-mi spună
că ieri n-a primit niciun apel de la mine
și eu care habar n-aveam că sfântul loredan
are deja atâta notorietate

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu