vineri, 13 mai 2011

Kostas Venetis

   În timp ce citeam romanul cu pricina, la un ceai (zahăr?miere?nimic), o  don'şoara ce părea că-şi face veacul pe la Humanitas - pe la ce pagină ai ajuns - mă atacă strategic, din lateral, politicos. Mă speriu în sinea mea de timid, încerc un rever de - 170 - deci ai trecut, de ce? de cea mai tare fază a cărţii, a bine, aia cu căcaţii (??), la 168, ultimul paragraf şi pe următoarea (????), ceea ce s-a adeverit, însă la a doua citire căci la prima n-am recunoscut nimic, n-am fost eu. 
   Drept pentru care am profitat în continuare de bunăvoinţa fetei, obţinând hârtie şi notându-l:

“După spusele lui, iadul e orânduit după chipul unei latrine năclăite de cufureală, unde soiurile de căcaţi pe care le slobod păcătoşii neîncetat mărturisesc, prin duhoare, tărie şi alcătuire, despre păcatul care i-a dus la pierzanie. Căcatul zgârciţilor e negru şi uscăţiv, pute a rânză beteagă şi mortăciune; invidioşii fac căcăreze mărunte şi tari, vrâstate cu verde, din pricina fierii, scârna lor duhneşte a păr de lup şi a vizuină de vulpe şi pârjoleşte găozul; mânioşii se cacă cu sânge, slobozind vânturi năpraznice, cu duhoare de zalhana, iar scârna cea galbenă a curvarilor e molcuţă ca o pricină de femeie şi pute a malahie stricată. Cei mândri fac un soi de căcat gros cât braţul de palicar, cu duhoare de pucioasă şi sculă de drac; leneşii scot din gaura curului un soi de pişat căcăţiu care duhneşte a plapumă putredă, murdăria celor hulpavi e cât baligile de bou şi are damf de cratiţă nespălată.”

   Proaspăt obiect de studiu. Termen minim - o săptămână. Aştept concluzii interesante.

3 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Of. Of. O saptamana. Atat am de asteptat. Bun, bun. Da, cam imi fac veacul pe acolo pentru ca este singurul loc linistit, cu muzica buna si cateodata mai am parte de companii desavarsite. Abia astept sa vad finalul acestiu studiu. Te voi urmari cu mare atentie.
    Cu drag, don'soara .Laura
    P.S - avand in vedere ca nu am blog si nu ma descurc, am facut ceva...si nu stiu cum de s-a sters ce am zis prima data.:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu mi-am facut treaba la toaleta. Treaba insemnand studiul vaporaselor maro. Apreciez doar nisa de sinceritate a autorului si geniala studiere a corespondentului...fecalicios :)

    RăspundețiȘtergere