marți, 20 septembrie 2016

firul roșu


când am intrat în maternitate
și mi-ai spus la telefon insistent și grav
să nu uit de firul roșu
m-am blocat cu bancnota
de 10 lei în palmă
și nici portarul nu știa 
dacă să-ntindă mâna
nici eu
dacă mi-ai transmis un cod
și ce înseamnă el

poate firul roșu pe care chinezii
l-au legat de gleznele oamenilor
un fir al destinului
oricine, spunea legenda, are o jumătate
la care firul îi va conduce
pe mine m-a condus la portar
și 10 lei e un preț mic
ca cineva să-și împlinească destinul

sau firul roșu al japonezilor
preluat de la chinezi în kanji
în japonia l-au mutat de pe glezne
pe degetele mici ale mâinilor
firul dragostei îi spun ei
ce pleacă din inimă și se termină
în degetul mic
pe care pe la 6 ani
făcându-mi o praștie
mi l-am înțepat cu un cuțit
și mi-a părut mai rău de praștie
decât de sângele ce se destrăma
ață cu ață pe jos

firul roșu telefonic
de la bucurești către moscova
iese din discuție
din moment ce tu n-o să te muți din sibiu
eu n-o să mă mut din brașov
și nici maternitatea în care-ncerc să intru
n-o să se mute de la târgu mureș
iar tehnologia care ține unită
această familie
e una oricum wireless

poate ai fi vrut
și n-o să mă mire asta
la cât te știu de cinefilă
firul roșu hollywoodian
generații întregi de actori
au dezamorsat bombe tăindu-l
și oricât de explozivă
a fost la început relația
generații întregi de rude
de la văru-tău din focșani
la unchiu-meu mort
lovit de mașină
au încercat să-l taie
și tot noi am călcat pe el din greșeală
și l-am scos din priză
iar cu asta am eliminat și firul roșu
din circuitele electrocasnice

dar am intrat în salon
te-am văzut întinsă și extenuată
cu privire rea
că tot o s-o pățesc și eu
adică
odată și odată
și-am despletit firele unui mărțișor
pe cel roșu l-am legat la încheietura mâinii tale
pe cel alb la al ei




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu